Praėjusių metų gruodžio 28 dieną Būtingės naftos terminalo akvatorijoje, esant nepalankioms oro sąlygoms ir, tuo metu nevykdant tanklaivio krovos, atsijungė plaukiojančios žarnų juostos dalis. Aplinkosaugininkų skaičiavimu, incidento metu per apsauginę movą į Baltijos jūrą išsiliejo 480 litrų viduje buvusios žaliavinės naftos. Dar kiek daugiau nei 2 tonos žaliavinės naftos liko dingusioje atsijungusių žarnų juostoje.
Bendradarbiaujant su Aplinkos apsaugos departamentu prie Aplinkos ministerijos, Karinėmis jūrų pajėgomis, Latvijos Respublikos pakrančių apsauga intensyviai ieškota atsijungusios žarnų juostos. Aktyviai tikrinta pakrantės zona, naudojant specialią įrangą buvo skanuojamas Baltijos jūros dugnas, taip pat Baltijos jūra Lietuvos teritorijoje stebėta iš oro. Apie Būtingės naftos terminale įvykusį incidentą ir dingusią atitrūkusią žarnų juostos dalį išsiųsti pranešimai visoms šalims, kurių pakrantės ribojasi su Baltijos jūra.
AB „ORLEN Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu sudaryta Incidento Baltijos jūroje tyrimo komisija atliko vidinį tyrimą. Taip pat incidentą tyrė Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos, ikiteisminis tyrimas pradėtas ir Klaipėdos apylinkės prokuratūroje.
Visus metus AB „ORLEN Lietuva“ aktyviai bendradarbiavo su atsakingomis aplinkosaugos ir teisėsaugos institucijomis, teikdama visą, su incidentu susijusią informaciją. Bendrovė geranoriškai ir anksčiau numatyto termino atlygino paskaičiuotą galimai gamtai padarytą žalą (151 875,45 EUR), kuri buvo įvertinta tiek atsijungimo metu į Baltijos jūrą išsiliejusios, tiek atsijungusioje žarnų dalyje likusios žaliavinės naftos kiekius.
Šių metų rugpjūtį bendrovė gavo pranešimą, kad atitrūkusi žarnų dalis rasta Švedijoje, rytinėje Gotlando pakrantėje. Operatyviai buvo organizuotas žarnų juostos dalies bei joje buvusios žaliavinės naftos pargabenimas į Lietuvą, kur nepriklausoma laboratorija, dalyvaujant Aplinkos apsaugos departamento atstovams atliko žarnoje buvusios naftos kiekio ir kokybės nustatymą. Po šio tyrimo patvirtinta, jog incidento metu suveikė apsaugos sistemos, esančios žarnų juostoje, ir tai padėjo apsaugoti Baltijos jūrą nuo didesnės taršos.
Vidinį tyrimą atlikusi AB „OREN Lietuva“ sudaryta komisija nustatė prevencinius veiksmus, kurie, siekiant užkirsti kelią tokiems įvykiams ateityje ir užtikrinti dar saugesnį technologinės įrangos eksploatavimą, nedelsiant buvo įgyvendinti Būtingės naftos terminale. Nenustačius nusikalstamos veikos požymių, šių metų lapkričio mėnesį Klaipėdos apylinkės prokuratūra nutraukė ikiteisminį tyrimą. Perskaičiuota ir AB „ORLEN Lietuva“ skirta bauda, kuri sumažėjo daugiau nei 100 tūkst. EUR.
Praėjus metams po įvykusio incidento Būtingės naftos terminale, galime patvirtini, jog glaudus bendradarbiavimas tarp bendrovės ir aplinkos apsaugos institucijų padėjo operatyviai ir koordinuotai sureaguoti į įvykį, išvengiant didesnių incidento pasekmių. Visų susijusių šalių aktyvus bendradarbiavimas tęsiasi ir toliau, AB „ORLEN Lietuva“ kartu su Aplinkos apsaugos departamentu prie Aplinkos ministerijos nuolat keičiasi informacija bei patirtimi, vykdo bendrus mokymus ir pratybas, siekiant užtikrinti, kad panašūs incidentai nebepasikartotų. Aplinkos apsauga yra mūsų visų bendras tikslas.
VIDEO.
Aplinkos apsauga yra mūsų visų bendras tikslas. - YouTube
ORLEN Lietuva inf.