Vienintelė
tiesioginė geležinkelio jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos
Įgyvendinant
„Rail Baltica“ projektą, 2015 m. visiškai rekonstruotas europinės vėžės (iš
rusiško 1520 mm pločio standarto į 1435 mm pločio) geležinkelio ruožas.
Tai yra
vienintelis terminalas Lietuvoje, kuriame krovinius galima tiek gauti, tiek
siųsti abiejų standartų geležinkelio vėžėmis.
Patogus
susisiekimas su automobilių kelių tinklu:
- terminalas
įsikūręs vos už 25 km nuo Lietuvos/Lenkijos sienos;
- kelias
nekerta gyvenamųjų teritorijų;
- E67 tarptautinis greitkelis „Via Baltica“, vos už 15km.
Dviejų
pagrindinių transporto koridorių sankirtoje
Lietuvos
teritoriją kerta du strateginės reikšmės tarptautiniai transporto koridoriai su
atšakomis:
Šiaurės-Pietų
krypties koridorius (tarptautinė magistralė E67 „Via Baltica“), jungiantis
Skandinavijos šalis su Centrine Europa, ir Rytų-Vakarų
krypties koridorius (E28 ir E85 keliai, įskaitant geležinkelio atšakas iki jūrų
uostų), jungiantis Rytų Europos šalis ir Azijos rinkas su likusia Europos
dalimi.
„Rail
Baltica“ sujungs Baltijos šalis su Vakarų Europos geležinkelių sistema
Įgyvendinant
„Rail Baltica“ projektą nutiestas šiuolaikinis geležinkelis, nusidrieksiantis
per Baltijos šalis, sujungs Lenkiją, Baltijos valstybes ir Suomiją bei pagerins
Centrinės ir Rytų Europos šalių susisiekimą su Vokietija, krovinių gabenimo
būdus papildant pervežimo geležinkeliais alternatyva.
Dėl
palankios geografinės padėties Lietuva gali suteikti puikias krovinių tranzito
tarp Vakarų Europos ir NVS, Kinijos bei kitų Azijos šalių galimybes – Lietuvoje
krovinius galima gauti ir siųsti abiejų standartų, t.y., tiek rusiško (1520 mm
pločio), tiek europinio (1435 mm pločio) standarto, geležinkelio vėžėmis.
„Rail
Baltica“ infrastruktūra – vartai į Šiaurės jūros uostus
Dar
2016 m. įgyvendinus „Rail Baltica“ projekto dalį, Lietuvos geležinkelių
infrastruktūra tapo sudėtine krovinių vežimo geležinkeliais koridoriaus Nr. 8
„Šiaurės jūra – Baltijos jūra“ dalimi, sujungiant Lietuvą su Šiaurės jūros
uostais.
Lietuvos
geležinkelių sistema – su visomis kaimyninėmis šalimis integruotas tinklas
Lietuvos
geležinkelių sistema, turinti 4 sienos su Latvija kirtimo punktus, 2 sienos su
Baltarusija kirtimo punktus ir 2 sienos su Rusija (Kaliningrado sritis) kirtimo
punktus, turi tik vieną tokį sienos su Lenkija ir, atitinkamai, ES kirtimo
punktą. Iki geležinkelių infrastruktūros modernizacijos „Rail Baltica“ projekto
apimtyse, Klaipėdos uostas buvo pagrindinis ir vienintelis centras Lietuvoje,
iš kurio buvo galima pasiekti net ir netolimas Vakarų Europos rinkas nekertant
ES nepriklausančių šalių. Šiandien, kai Lietuvos geležinkelio stotyse atsirado
galimybė naudotis europinio standarto (1435 mm pločio) geležinkelių vėže,
prekių judėjimas tarp Rytų Europos ar Azijos ir Vakarų Europos tampa įmanomas
pasirinkus patogiausią gabenimo būdą.